Saturday 12 February 2011

8th Feb1964



8th Feb1964

hari ini dalam sejarah yang tercatat pada surat lahir, seorang baby pompuan telah dilahirkan oleh ibu kandungnya. baby pompuan tesebut diberi nama HAYATI BT. MUL. dia adalah 'my mom" :)..hehe..tarikh spt yg terdapat pada title utama tu adalah brthday my mom..hmm...tp memandangkan aku skolah agak jauh (lebih kurg 90km dari pekan tenom), so aku ngan sist aku yg gemm tu order kek tempat c afifah..kek dia nih amat sedapp ya..krimnya nda manis, namun berlemak..kami kira-kira mau beli sayap bakar la nih (tempat keturunan siti)..tp my mom sound maw spend kepsi!yeah2..paling hepi tahap gaban laa my sist aku yg gemm tuh!..pastu kami p la membeli.then celebrate d umah..hepi besday mamii...we  u.

tentang mami ku...
panggilan yat (bapaku yg panggil)..kwn2 mamiku called her "ati/yati"..dan klu d kalangan para kerabat kuarga ku yg very big "mumy yatt", even my cuzzie punya anak pun panggil cmtu gak.xda panggil "nenek".ini menunjukan mamiku wlupun dah separuh usia, still maintain!..lagi aku terasa lucu bila org2 tenom gelar "datin".aku terpaksa la digelar "anak datin" terasa berada di awan nano!  aiseh...
mamiku uda lama bekhidmat dgn kerajaan d bawah naungan Jabatan Kebajikan Masyarakat.so sapa2 mau tanya sal bantuan kebajikan, bleh la ask her k. mamiku ni ada timing2 dia "amat sibuk". especially masa banjir.faham2 jala, tenom tu brapa kali banjir per tahun.(lihatlah gambar di atas).slen tu juga, mamiku akan urus mangsa kebakaran.contoh la..hari ni rumah c polan ni tebakar.then, mamiku akan p tempat kejadian amik gmbar dan buat borang permohonan zink,papan,beras,ikan tin...etc!
satu hal yang wat aku sangat tabik dgn mamiku ni adalah tidak lekang dengan aktivitinya..hmm rutin tiap petang isnin, rabu & jumaat, mamiku bersama teman2 sepasukan akan bermain badminton d dewan. even dia bilang sakit masa tuh, tetap jua p main (addicted).wlaupun tiap hari p keja, mamiku ni akan pulang jua on time balik umah.then, masak2 untuk kami sekuarga. nda kira la lunch atau dinner.minum petang pun rajin ja wat kuih.(tabikk)..n satu aku puji,masakan mamiku amatt sedappp..buktinya, abgku suh bininya masak mcm mamiku.(abgku ni jarang puji org)..

bersama suami tersinta.Juara Rakyat Saga

bersama teman2 PUSPANITA TENOM

 

0 comments:

Post a Comment